Saturday, October 2, 2021

106 ESTER VALDVEE

Mis seob Sind Järva vallaga?

Elan Albu kandis alates 1970. aastast. Albus sain kokku oma tulevase abikaasaga, kellega koos oleme rajanud oma kodu ja suureks kasvatanud kolm poega. Olen ka seitsme lapselapse vanaema.

Milline on mu haridus, mis tööd teen ja millega veel tegelen?

Mul on metsanduslik kõrgharidus ja olen 12 aastat  töötanud Tammsaare metskonnas. 19,5 aastat töötasin Jänedal maaeluministeeriumi hallatavas asutuses, mille nime muudeti selle aja jooksul kolm korda. Viimati töötasingi Jänedal  Põllumajandusuuringute Keskuse maaelu võrgustikutöö osakonna peaspetsialistina, kus minu tööülesanneteks olid hangete ja maaeluvõrgustiku tegevustega seotud ürituste kavandamine ja korraldamine. Olen end pidevalt täiendanud erinevatel täiendkoolitustel, millest mahukamad on olnud mitmed õigusalased (s.h riigihanked) koolitused, säästvat arengut toetava õppemetoodika koolitus ja vabaühenduste juhtide koolitus. Praegu koolitan end kuuekuulises Kesk-Eesti giidide arenguprogrammis. 

2020. aasta juulist jäin penisonile, et jätkuks rohkem aega oma hobidele, perele ja uutele ettevõtmistele. Siiski tegutsen edasi FIEna, kus minu põhilisteks tegevusteks on kaitsealuste taimede inventuurid ja loodusmatkad. 2020. aasta sügisest juhendan Albu Põhikoolis loodusringi. Juba aastaid osalen mitmetes lindude loenduse ja taimede leviku kaardistamise projektides. Kuulun ka Eesti ornitoloogiaühingusse ja Eesti orhideekaitse klubisse ning toetan Järva-Madise külaseltsi tegevust. Lisaks looduse uurimisele tegelen ka kohaliku ajaloo uurimisega ning löön kaasa Albu segakooris „Sink-sale-proo“ ning karmoškade ansamblis „Härmoonikud“.

Kuidas olen omavalitsuse tööga/juhtimisega seotud?

Olen töötanud peaaegu 16 aastat Albu vallasekretärina, olles ka kohaliku omavalituse taastamiseks  1989. aastal moodustatud Valdu Asutava Kogu liige. Vallavolikogu liige olen olnud 20 aastat – alates 2002. aastast kuni valdade ühinemiseni Albu vallavolikogus ning alates 2017. aasta kohaliku omavalitsuse volikogu valimistest Järva vallavolikogus. Olen vallavolikogu sotsiaalkomisjoni esimees ja revisjonikomisjoni aseesimees.  


Miks kandideerin ja mille eest seisaksin, kui saaksin volikokku? (Minu unistuste Järva vald 10 aasta pärast)

Kandideerin, et kaasa rääkida valla elu puudutavates küsimistes.

Seisaksin selle eest, et :

- valla õigusaktid oleksid korrektsed ja valla elanikele arusaadavad;

- valla arengudokumentide koostamisel arvestatakse vallaelanike ettepanekutega;

- valla külades oleks elamisväärne elukeskkond, mis tooks valda rohkem noori peresid;

- sotsiaalteenused aitaksid eakatel paremini toime tulla;

- väärtustataks ja säilitataks paikkonna loodust, kultuuripärandit ja traditsioone.

Minu unistuste Järva vald 10 aasta pärast oleks:

- külades on palju noori peresid ja kogukonnad on tugevad;

- valla kogukonnad on ühtehoidvad, kuid samas on säilinud paikkondlik omapära;

- valda juhitakse targalt, lähtudes valla elanike heaolust, mitte poliitilistest ambitsioonidest.


No comments:

Post a Comment

KÕIK VALIMA!

Täna kell 9.00 algas e-valimised aadressil www.valimised.ee ning Järva valla valimisjaoskondade kohta saab rohkem infot SIIT.  Meie seast...